Suplementy diety zawierające alkaloidy efedrynę

Jako anatomopatolog i płatny konsultant do Rady ds. Edukacji w Ephedra, przeanalizowałem 22 raporty o zdarzeniach niepożądanych otrzymanych przez Food and Drug Administration (FDA), w których nastąpiła śmierć, i oceniłem prawdopodobieństwo śmierci ze względu na zastosowanie efedryny alkaloidy. Moja recenzja, opublikowana 8 sierpnia 2000 r. Na spotkaniu publicznym ministerstwa zdrowia i usług społecznych w sprawie bezpieczeństwa suplementów diety zawierających alkaloidy efedrynowe w Waszyngtonie, nie wykazała spójnych klinicznych lub patologicznych cech zgłaszanych działań niepożądanych i wykazała, że efedryna – nie stwierdzono, aby alkaloidy typu były przyczynowe lub przyczyniały się do śmierci
Raport Hallera i Benowitza (wydanie 21 grudnia) 2 zawiera osiem przypadków, które przeanalizowałem i zinterpretowałem te zdarzenia niepożądane w związku z użyciem alkaloidów efedryny. W tabeli 4 raportu Hallera i Benowitza wymieniono działania niepożądane, które były zdecydowanie lub prawdopodobnie związane z zastosowaniem alkaloidów efedryny, ale w kolumnie oznaczonej jako wcześniejsze warunki lub współistniejące ryzyko autorzy pominęli następujące dane: Pacjent 4 miał bóle w klatce piersiowej, nadciśnienie pacjenta 5 i ciężką chorobę wieńcową pacjenta 7. Tabela 5, w której wyszczególniono zdarzenia związane z użyciem alkaloidów efedrynowych, pomija fakt, że Pacjenci 2 i 6 załamali się podczas ekstremalnych ćwiczeń i poszczeków dla szybkiej utraty wagi. Ponadto, pacjent 7 nie miał niekorzystnego zdarzenia; jej wcześni niemowlę zmarło z powodu martwiczego zapalenia jelit. Sekcja zwłok u Pacjenta 9 wykazała anomalne pochodzenie lewej tętnicy wieńcowej z pnia płucnego, dobrze znanej przyczyny nagłej śmierci. Przy odpowiednim wyjaśnieniu doniesień o niepożądanych zdarzeniach, wpływ alkaloidów typu efedryny na zgony z wielu różnych stanów, które występują w ogólnej populacji, jest niczym więcej niż bezczynną spekulacją.
Grover M. Hutchins, MD
Stratford Rd., Baltimore, MD 21218
2 Referencje1. Krajowe Centrum Zdrowia Kobiet. Publiczne spotkanie na temat bezpieczeństwa suplementów diety zawierających efedrynę alkaloidów, Waszyngton, DC, 8 sierpnia i 9, 2000. (Patrz http://www.4woman.gov/owh/public).
Google Scholar
2. Haller CA, Benowitz NL. Niepożądane zdarzenia sercowo-naczyniowe i ośrodkowego układu nerwowego związane z suplementami diety zawierającymi alkaloidy efedryny. N Engl J Med 2000; 343: 1833-1838
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Pragniemy poinformować o wcześniej zdrowym, 19-letnim męskim kulturystą, który po zastosowaniu efedryny doznał zawału mięśnia sercowego.
Pacjent zgłaszał ból w klatce piersiowej trwający 30 minut, który rozpoczął się wkrótce po zastosowaniu Dymetadrine Xtreme. Rozpuścił zalecaną dawkę (dwie tabletki, każda zawierała 24 mg alkaloidów efedryny i 100 mg kofeiny 1) w wodzie i wypił roztwór, tak jak to miało miejsce w przeszłości. Ciężki ból w klatce piersiowej, promieniujący do lewego ramienia, rozwinął się 15 minut później. Nie miał historii bólu w klatce piersiowej ani choroby serca i donosił, że nie ma innych czynników ryzyka sercowego, w tym używania kokainy. Objawy życiowe były następujące: puls, 116 na minutę i regularnie; ciśnienie krwi, 147/84 mm Hg; oddychanie, 22 na minutę; temperatura 37,3 ° C (99,1 ° F) Badanie fizykalne było poza tym zupełnie zwyczajne, z wyjątkiem przepukliny.
Elektrokardiogram wykazał objawy inferolateral zawału mięśnia sercowego. Pacjent otrzymał tlen, aspirynę, heparynę i nitroglicerynę, a jego uniesienie odcinka ST ustąpiło. Pięć godzin później wzrósł pozorny wzrost odcinka ST. Po leczeniu fentolaminą i labetalolem wyniki elektrokardiograficzne ponownie powróciły do normy. Poziom kinazy kreatynowej wynosił początkowo 351 U na litr, z frakcją MB 23 ng na mililitr; osiąga wartość maksymalną 1271 U na litr, z frakcją MB 104 ng na mililitr. Wartość dla troponiny I osiągnęła wartość szczytową na poziomie 255,1 ng na mililitr. Test toksykologiczny próbki moczu był negatywny dla kokainy. Echokardiografia ujawniła hipokinezę dolnej ściany. Cewnikowanie serca wykazało jedynie minimalną chorobę wnękową dystalnej lewej tętnicy zstępującej przedniej. Pacjent wyzdrowiał i dobrze radził sobie z kontynuacją.
Czasowe powiązanie między stosowaniem suplementu a zawałem, brak klinicznie istotnych wyników dotyczących cewnikowania serca i negatywny wynik testu na kokainę doprowadziły nas do wniosku, że zawał mięśnia sercowego spowodowany był użyciem efedry.
Przypadek ten podkreśla potencjalne zagrożenia związane z używaniem efedry przez prawdopodobnie zdrowe osoby. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę doniesień o zdarzeniach niepożądanych związanych z efedryną, zarówno opinia publiczna, jak i społeczność medyczna powinny być ostrzeżone o zagrożeniach związanych z produktami bez recepty zawierającymi efedrynę. Ponadto wzywamy do większej regulacji tych potencjalnie śmiercionośnych produktów.
Stephen J. Traub, MD
New York City Poison Control Center, Nowy Jork, NY 10016
Wissam Hoyek, MD
Szpital Uniwersytecki Staten Island, Staten Island, NY 10305
Robert S. Hoffman, MD
New York City Poison Control Center, Nowy Jork, NY 10016
Odniesienie1. Witryna nauki o sportach AST. (Zobacz http://www.ast-ss.com.)
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redaktora: Dr Hutchins twierdzi, że ponieważ kilku pacjentów, którzy mieli ciężkie zdarzenia sercowo-naczyniowe podczas przyjmowania suplementów diety zawierających efedrynę i alkaloidy, cierpiało z powodu choroby, to nieuczciwe spekulacje sugerują suplementy diety jako przyczynę tych zdarzeń. Zanim zajmiemy się poszczególnymi przypadkami, o których wspomniał dr Hutchins, chcielibyśmy powtórzyć, że zdarzenia związane z efedryną są rzadkie, ale najprawdopodobniej występują w wrażliwych populacjach. Osoby z ukrytymi chorobami układu krążenia stanowią naturalnie wrażliwą populację. Efekty działania efedryny i kofeiny – zwężające się naczynia krwionośne, wzrost ciśnienia krwi i uwalnianie katecholamin – najprawdopodobniej spowodowałyby uszczerbek na zdrowiu u osób z podstawową chorobą sercowo-naczyniową. U takich osób niedokrwienie, zawał lub arytmie, lub kombinacja tych zdarzeń, może być wywołana przez sympatykomimetyczne działanie efedryny i kofeiny. Co najważniejsze, te przypadki pokazują, że ludzie z nierozpoznaną chorobą sercowo-naczyniową używają produktów potencjalnie niebezpiecznych dla nich.
W odpowiedzi na uwagi dr. Hutchinsa dotyczące poszczególnych przypadków należy zauważyć, że w niektórych przypadkach informacje przekazane nam przez FDA różniły się od informacji przytoczonych przez dr. Hutchins. W każdym razie, zakładając, że informacje dostarczone przez doktora Hutchinsa są poprawne, należy obawiać się 43-letniego mężczyzny z bólem w klatce piersiowej (Pacjent 4 w Tabeli 4 naszego artykuł
[więcej w: krwiak zaotrzewnowy, kapsuloreksja, choroba verneuila ]
[przypisy: ekstubacja, hiperleukocytoza, urometr ]