Jakość opieki w administracji zdrowia weteranów

Piszę w odpowiedzi na artykuł Petera i in. (Wydanie 28 grudnia) w sprawie Veterans Health Administration (VHA). Ze względu na pacjentów z VHA, mam nadzieję, że system VHA się zmierzy. Ale sama idea kontynuacji systemu w dzisiejszym świecie przypomina próbę zachowania dinozaura. Dlaczego nie objąć wszystkich weteranów federalnym ubezpieczeniem medycznym lub Medicare, bez współpłacenia lub odliczeń, a także zapewnić niskokosztowy zasiłek na lek. Korzyści z jakości – takie jak dokumentacja medyczna bez papieru, audyty systemowe, lepsza odpowiedzialność, udoskonalone szczepienia, badania przesiewowe w kierunku raka oraz porady dotyczące nadużywania tytoniu i alkoholu – mogą zostać włączone do obecnego systemu, bez potrzeby utrzymywania kosztownych, oddzielnych usług. biurokracja i ekskluzywne udogodnienia. Wielu weteranów wybiera prywatnych lekarzy, nawet jeśli mają oni dostęp do bezpłatnej opieki w systemie VHA, ponieważ wolą być częścią naszego pluralistycznego społeczeństwa niż odizolować się od innych weteranów. Badania również mogą być kontynuowane bez przeszkód. Trudno obiektywnie przedstawić argumenty przemawiające za kontynuowaniem systemu VHA, nawet jeśli opieka się sprawdzi.
Jerry Frankel, MD
1441 Redbud Blvd., Suite 261, McKinney, TX 75069
Odniesienie1. Petersen LA, Normand S-LT, Daley J, McNeil BJ. Rezultat zawału mięśnia sercowego u pacjentów Veterans Health Administration w porównaniu z pacjentami Medicare. N Engl J Med 2000; 343: 1934-1941
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
W badaniu przeprowadzonym przez Petersena i wsp., Populację badanych pacjentów z VHA należy porównać z beneficjentami Medicare w organizacji opieki zdrowotnej na wzór personelu, ponieważ modele dostawcy są podobne.
Sugestia, że wskaźniki umieralności bezpośrednio odzwierciedlają jakość opieki, jest w najlepszym wypadku zwodnicza. Jest zbyt wiele zmiennych, które składają się na niezdefiniowaną koncepcję jakości opieki . Na przykład, ponieważ instytucje VHA nie otrzymywały pacjentów przez służby paramedyczne z ogólnej populacji, istniała różnica w sposobie przedstawiania pacjentów w oddziale ratunkowym , który jest źródłem większości przyjęć w ostrym zawale mięśnia sercowego. Ponieważ instytucje VHA zawsze uczą szpitali, początkowa ocena i leczenie zostały prawdopodobnie przeprowadzone przez mieszkańców, a nie przez doświadczonych i zwykle certyfikowanych przez zarząd lekarzy medycyny ratunkowej zatrudniających prywatne szpitale, które generowały dane Medicare.
W kohorcie Medicare wykluczono 12 505 z 41 754 pacjentów (30 procent). W kohorcie VHA, w przeciwieństwie do kohorty Medicare, przeprowadzono pobieranie próbek, które początkowo skutkowało wykluczeniem 8117 z 13 310 pacjentów (61 procent), a następnie wykluczeniem 2707 z pozostałych 5193 pacjentów (52 procent). W związku z tym z próby początkowej wyeliminowano 81 procent.
Artykuł pokazuje, że podobne kohorty w dwóch różnych systemach opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych mają podobny poziom śmiertelności – zaledwie objawienie, a nie odkrycie, które wykazuje związek z jakością opieki .
Stephen C. Acosta, MD
Lekarze House Calls, Portland, OR 97202-0938
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Dr Acosta sugeruje, że porównujemy opiekę VHA z opieką dostarczaną w ramach organizacji opiekuńczych zajmujących się opieką zdrowotną w Medicare. Naszym celem nie było porównanie podobnych systemów opieki, ale podkreślenie potencjalnych konsekwencji dla pacjentów odmienności w organizacji usług opieki zdrowotnej. Zgadzamy się, że jakość opieki jest wielowymiarową konstrukcją. Wyniki to tylko jeden aspekt takich ocen2. Oprócz wyników podaliśmy również wyniki porównań procesu pielęgnacji.
Nasza metoda doboru próby pozwoliła nam narysować krajową próbkę VHA, a wspomniane wyjątki dotyczyły różnic w wieku i płci między dwiema kohortami. Dokonaliśmy tych wyjątków, aby zmniejszyć zakłopotanie naszych wyników różnicami między dwiema kohortami w zakresie cech pacjentów.
Dr Frankel uważa, że trudno jest uzasadnić kontynuowanie VHA. W odpowiedzi na takie sugestie inni wskazali na cztery główne misje Departamentu Spraw Weteranów.3 Pierwszą misją jest zapewnienie opieki zdrowotnej uprawnionym weteranom. Na przykładzie funkcji bezpieczeństwa VHA, stała się ona największym w kraju dostawcą usług dla osób bezdomnych i dla osób z nabytym zespołem niedoboru odporności. Specjalne programy dla pacjentów z uszkodzeniem rdzenia kręgowego, zespołem stresu pourazowego, ślepotą i innymi chorobami istnieją w całym systemie. Aby zaspokoić wiele potrzeb swoich pacjentów, VHA zapewnia szerszy wachlarz usług psychiatrycznych, uzależniających od substancji i usług społecznych, niż jest to zwykle postrzegane w prywatnych lub innych federalnych programach ubezpieczeń zdrowotnych. Drugą misją jest prowadzenie programów edukacyjnych i szkoleniowych. Ponad 60 procent lekarzy w Stanach Zjednoczonych otrzymało całości lub części swoich szkoleń w ośrodkach medycznych VHA. Trzecią misją jest prowadzenie badań, które poprawią zapewnianie opieki medycznej weteranom. Ze względu na duży rozmiar VHA, jest wyjątkowo zdolny do przeprowadzania na dużą skalę wspólnych prób, które znacząco wpłynęły na opiekę nad pacjentami z gruźlicą, nadciśnieniem, chorobą miażdżycową, chorobami prostaty i innymi chorobami.4 Badania takie jak nasze, finansowane częściowo przez VHA, oceniają jakość opieki zdrowotnej świadczonej weteranom. Czwarta misja ma służyć jako podstawowa usługa kopii zapasowej dla systemu opieki medycznej Departamentu Obrony oraz pomoc w nagłej pomocy medycznej w przypadku katastrof naturalnych i innych. Jeśli VHA przestał istnieć, nie jest jasne, w jaki sposób funkcje te zostaną zastąpione na obecnym rynku opieki zdrowotnej i za jaką cenę.
Laura A. Petersen, MD, MPH
Houston Veterans Affairs Medical Center, Houston, TX 77030
Jennifer Daley, MD
Barbara J. McNeil, Ph.D., MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
4 Referencje1. Donabedian A. Eksploracje w zakresie oceny i monitorowania jakości. Vol. 1. Definicja jakości i podejścia do jej oceny. Ann Arbor, Mich .: Health Administration Press, 1980.
Google Scholar
2. Brook RH, McGlynn EA, Cleary PD. Pomiar jakości opieki. N Engl J Med 1996; 335: 966-970
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Kizer KW, Fonseca ML, Long LM System opieki weteranów: przygotowanie do XXI wieku. Hosp Health Serv Adm 1997; 42: 283-298
MedlineGoogle Scholar
4. Fisher ES, Welch HG. Przyszłość systemu opieki zdrowotnej Departamentu Weteranów. JAMA 1995; 273: 651-655
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Odpowiedzi redaktora:
Do redakcji: Podobnie jak Narodowa Akademia Nauk prawie 25 lat temu, dr Frankel opowiada się za skierowaniem weteranów do se
[hasła pokrewne: paroksetyna, ropień opadowy, krwiak zaotrzewnowy ]
[przypisy: paroksetyna, infliksymab, olx zbaszyn ]